28. apr. 2017

Nixen Blixen X 5












Det digt jeg skriver
begynder naturligvis med at lade
ordene komme til

Den bog jeg skriver
begynder naturligvis med at lade
ordene komme til

I
Det digt jeg skriver
den bog jeg skriver

II
Det var for ca. 80 år siden
i Marseille
Træt slog jeg mig ned foran
et skib med et navn jeg ikke
kan røbe her

III
Da de første afmønstrede
rejste jeg mig op

Jeg så dem i øjnene
og en enkelt blev stående
lissom tøvende
han fik øje på mig
og nærmede sig

III
I løbet af natten
rullede terningerne over bordet
jeg bestilte omgang på omgang
og i morgen tager de mig med

IV
I natfuglens øje
er jeg en heks
der ved at denne Verden
er begrænset af rejsen
i løbet af natten
ser jeg hun har ret

V
Hvordan kan jeg med nogen ret
blive her


Ingen kommentarer:

Send en kommentar