4. feb. 2023

Våge

Og min elskede opfordrer mig til

at skrive og tegne


Jeg har ikke meget tid tilbage


I nat vågner jeg for at

våge over verden

 

I nat vågner jeg for arbejdet

tænker over hvordan jeg burde have gjort

da jeg vejledte … og underviste 3B

og sådan bør jeg gøre i morgen på mandag og derefter

 

Sådan forlod jeg min far og mor døende

                      igen igen igen igen igen

intet at gøre nu

 

Så læser jeg nyheder på mobilen med

natbelysningen slået til og lyden slået fra

 

Måske går jeg på WC

inden jeg forsøger at sove igen

måske venter jeg til avisen er leveret (den ældre generation)

så er der mindst en time til jeg skal op

 

Og bønnen bønnen bønnen bønnen bønnen

 

Sådan leverer jeg ord til tiden

5.30 helt nøjagtigt og derefter slag i slag

 

Med min slidte krop

Ingen kommentarer:

Send en kommentar