26. nov. 2022

En tur i skoven

Jeg har taget fri i dag (overarbejde)

for at vandre i skoven (ikke gå)

 

På vejen til

med blikket over marken

genopstår min farfar

 

Jeg ser køerne der ser mig lydløst

store hoveder

ingen kontakt

de ser

jeg ser

eller omvendt eller begge dele

 

I skovens dybe stille larm

af jægere og skovarbejdere

sådan en arbejdsmorgen i produktionsskov

skud og motorsave

skal jeg finde min tid

 

Så jeg

jeg vandrer med app den længste tur

og vinder med tiden min krop

især den sidste del af turen er uberørt (3 år? – ingen tid)

lydene af fuglene

og træerne kommer igen

ikke et dyr

en voldsom raslen i løvet/bladene finder jeg ikke ud af

men spætterne finder vej

 

På vejen tilbage

brøler køerne

hvorfor?

 

Traktor på vej

jeg træder ind til siden

men bonden standser

jeg går hen til ham og han siger smilende

”Skal jeg gøre plads til passage!”

jeg vinker også med smil og siger ”Det er sødt af dig”

han kører

jeg vandrer

Ingen kommentarer:

Send en kommentar