19. apr. 2024

Men mest på hverdage

I dag var en god dag

fuld af tegninger og

ord der blev til

                           tegn

 

Selvom tinitussen huserer

er klaveret trompeten og

trommerne

                           intense her

 

Derude er pludselig

                           ophold

ingen lyd

ingen bevægelse

til fuglekasser

insekthoteller

imellem træer og buske

i rakler i birk kun ganske lidt

 

Over alt det

tegner et dyr en streg i himlen

jeg ser

der er et lys skjult i haven

men mest på hverdage

hvor jeg så småt er til stede igen

 

Og så er det ellers om at

bore hånden ned i græstuer i grunden

pludseligt opstået sidste sommer

og meningsløst at stå sådan skævvredet nu

 

Dengang jeg og sådan nu omsider

holdt det ikke op

tværtimod blev ved

imens jeg stod dér foran

generationer og gjorde mit

helt og aldeles uden fordi

 

Hånden er helt den samme efter mødet med jorden



I lister over fremtiden

er hænder i brug

Ingen kommentarer:

Send en kommentar