22. sep. 2017

Jeg vil begribe at jeg intet giver videre

I
Når jeg skriver om eftertiden er det ikke tiden jeg skriver om
men evnen til at sidde stille og lytte efter alt der er vigtigt
                      der er intet at give videre ud over det efterladte
                                                                                       det efterladte
og det bekymrer mig
indtil videre

det barokke
                      det absurde
                                           og alt det andet
giver jeg ikke videre
                                           hvem gør det?
Jeg vil begribe at ingen giver noget
videre før jeg dør

II

Jeg strækker mig op imod loftet for at hænge værker op
dér hænger jeg som alkoholiker
som kunstner
dér er jeg

som skud inden morgenen

Det vil jeg begribe
som skud imod morgenen

Det vil jeg begribe

Gud inden morgenen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar