22. jul. 2018

Sammenhænge


Så opfandt han
nogle nye streger om natten
                Stregerne dementerer
                og forbinder
                med de fineste stoffer
                sammenhængene

En ugle fløj i det samme forbi
                Stregerne dementerer
                og forbinder
                med de fineste stoffer
                sammenhængene

Ulykkelig vandrer han ned i haven
               Stregerne dementerer
               og forbinder
               med de fineste stoffer
               sammenhængene

Der er barnestemmer og voksenstemmer
i andre haver
               Stregerne dementerer
               og forbinder
               med de fineste stoffer
               sammenhængene

Går jeg med til hvad-som-helst
min selvforagt er stor*
for min angst er stor?
               Stregerne dementerer
               og forbinder
               med de fineste stoffer
               sammenhængene


*som da jeg sad over for et helt auditorie med psykiatere og sagde til intervieweren at jeg ville gøre hvad-som-helst han bad mig om (dog ikke uden en vis tøven så han måtte gentage spørgsmålet)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar