3. jun. 2018

Verden i en sommernat (når vi engang får høns)


Jeg trak tarotkortet Verden
et vældigt og vægtigt tegn på
at jeg nu efter mange år ved at
jeg kommer andre i møde
på bedste måde

-

I glasværket mødes vi
når vi har det bedst

Vi ser formerne og
det skønne blive til

Hvordan vi kan gå her
ved du
ikke jeg
vil jeg tro

Ligesom dig spørger jeg
hver gang
hvad er et glasværk?

-

Først forveksler jeg
din pludselige opvågnen i sommernatten med
at du ikke har det godt

Så går det op for mig at
du jo bare er faldet i søvn udenfor
når jeg kysser dig på kinden

-

Den der træder ind ad døren som muskelmand
må også se ud

-

Når den næste elev
træder ind ad døren for at få karakter
vil jeg ikke bebrejde ham/hende at jeg stadig er i branchen
og heller ikke undskylde for vores generations tåbeligheder
men tegne et tegn på papir med kul bly blæk og tusch
Værsgo!

-

I sommernætter er det let at være sikker på
at man ikke kan sove
men også at se lyde af
det gode det sande og det skønne

-

Bassen basgangen
næsten mørkt udenfor nu
men aldrig helt (de lyse sommernætter)

Jeg forestiller mig at jeg lukker for hønsene
og selv risikerer haven

-

I natten
stikker ulven hovedet ind ad havedøren

Og i morgenen
er den væk

Heden holder ved
i min gang i haven til hønsene

Dér er I jo!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar