28. jan. 2018

Fødselsdag 58

1.
Jeg oplever at jeg har kort tid til
jeg skal dø
og tænker derfor på om jeg kan gøre
noget med den sidste tid
og hvad jeg dog skal tænke
om den første

Jeg er bange for at dø
ikke bogstaveligt men at tiden til er overskuelig
at det er snart
som om jeg blot bør vente
ingen grund til at foretage sig yderligere end fortsat at passe sit arbejde
det er eddermame trist om lidt er døden der jo

2.
Man skal gøre meget
for at nå frem

jeg bør vente
her
i kunsten og bønnen

3.
Der er kaos i mit hoved
masser af bekymringer nu

Kaosset tager til
som jeg bliver ældre

Jeg længes efter en ro
jeg ikke før længtes efter

Engang var det et andet kaos
Engang var det en anden ro jeg længtes efter

4.
Døden er også
hver dag når det er
svært stadig at tro på
sine drømme

frem til næste
flugt ud
et sted
og hun elsker mig dér

Udenfor i vinteren
er der stemmer som i sommernatten
et fyrværkeri!

5.
Jeg vil gerne læse og skrive
men det er der ikke tid til

Vigtigere er det at handle

Ingen kommentarer:

Send en kommentar